Materiale
CES Minighid, adresat părinților copiilor cu cerințe educaționale speciale și cadrelor didactice.
Întâlnim peste tot în jurul nostru oameni cu deficienţe. Ei sunt percepuţi diferit, perceperea lor socială nefiind întotdeauna constantă, ea variază de la societate la societate, furnizând semnificaţii diferite, în funcţie de cultura şi de valorile promovate. Mulţi oameni au reticenţe faţă de persoanele cu deficienţe, deoarece au o concepţie greşită despre ele. Trebuie însă să înţelegem că sunt nişte oameni la fel ca ceilalţi, fiind produsul unic al eredităţii lor şi al mediului.
Acest ghid vine în sprijinul părinților care au un copil cu cerințe educaționale speciale și al cadrelor didactice care lucrează cu această categorie de copii speciali.
Metode și tehnici de lucru pentru copii cu cerințe educaționale speciale
Educația incluzivă este o mișcare mondială bazată pe drepturile umane de bază.
Conform principiilor drepurilor omului, fiecare copil, indiferent de apartenența sa sau de nivelul de dezvoltare a capacităților sale, are dreptul la o educație de bună calitate, care să conducă în cea mai mare măsură la dezvoltarea capacităților sale cognitive și de integrare socială...
Conform principiilor drepurilor omului, fiecare copil, indiferent de apartenența sa sau de nivelul de dezvoltare a capacităților sale, are dreptul la o educație de bună calitate, care să conducă în cea mai mare măsură la dezvoltarea capacităților sale cognitive și de integrare socială...
Direcții, intervenții și inovații în abordarea copiilor cu cerințe educaționale speciale
Problematica educaţiei copiilor cu cerinţe educative speciale a devenit în ultimii ani o preocupare aparte în rândul specialiştilor. Apartiţia conceptelor de educaţie integrată şi şcoala incluzivă a determinat modificări fundamentale în percepţia actului educativ.